Voorstel vroegpensioen politiemedewerkers
Het kabinet wil met de politievakbonden een aanvullende regeling voor vroegpensioen van politiemedewerkers bespreken. Dat schrijft minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid in een brief aan de vakbonden. Het pensioenakkoord dat kabinet en sociale partners in juni 2019 hebben gesloten geeft sectoren de ruimte een tijdelijke regeling te treffen voor medewerkers die niet gezond kunnen doorwerken tot hun AOW. Zij kunnen dan de mogelijkheid geboden worden om eerder te stoppen met werken.
Internetconsultatie Wijziging Wfsv
Op internet is de internetconsultatie over de wijziging van de Wfsv gepubliceerd. Iedereen kan reageren op het voorstel. De internetconsultatie loopt tot 20 maart 2020.
De asielinstroom van week 8 bedroeg ongeveer 500
De asielinstroom van week 8, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en nareizigers bedroeg ongeveer 500.
24-02-2020
Quarantaine Nederlanders in goede gezondheid afgerond
De 6 mensen die op zondag 9 februari terugkeerden uit Wuhan hebben hun quarantaine in Nederland in goede gezondheid afgerond. Niemand is besmet met het nieuwe coronavirus.
23-02-2020
Eén vast aanmeldmoment voor de middelbare school
Leerlingen uit groep 8 moeten zich vanaf schooljaar 2022-2023 gelijktijdig op 1 april gaan aanmelden op de middelbare school. Hierdoor maken alle leerlingen even veel kans op een plek op de school van hun voorkeur en op het voor hen best passende niveau. Ook verandert de eindtoets in een doorstroomtoets. Dat staat in een nieuw wetsvoorstel, dat vandaag in internetconsultatie gaat.
22-02-2020