Steun voor collectieve schadevergoedingsactie
De Eerste Kamer heeft vandaag ingestemd met een wetsvoorstel van minister Dekker (voor Rechtsbescherming) waardoor burgers en bedrijven die massaal schade lijden voortaan samen naar de rechter kunnen stappen om hun schade vergoed te krijgen. Minister Dekker: 'Ik ben blij met dit resultaat. De nieuwe procedure voorziet in een behoefte van consumenten en bedrijven. Partijen krijgen in één keer duidelijkheid. Daarmee kun je voorkomen dat er bij massaschade eindeloos rechtszaken komen.'
19-03-2019
Minister Bruins over no deal Brexit: Desnoods ontheffing voor medisch hulpmiddel met Brits certificaat
Bij een eventueel vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie zonder terugtrekkingsakkoord (no deal scenario) is alles erop gericht dat de zorg in Nederland daar zo min mogelijk hinder van ondervindt. Het waarborgen van de continuïteit van de zorg staat voorop, schrijft minister Bruno Bruins (Medische Zorg) vandaag in een brief aan de Tweede Kamer. Bruins maant producenten van medische hulpmiddelen met een Brits CE-certificaat opnieuw tot haast bij het omzetten van de registratie. In uiterste gevallen zal Nederland omwille van de volksgezondheid ontheffingen verlenen, zodat operaties of behandelingen gewoon door kunnen gaan.
Verlenging president-directeur ProRail
Per 1 april wordt Pier Eringa herbenoemd als president-directeur van spoorbeheerder ProRail. Zijn huidige termijn, die sinds april 2015 loopt, wordt verlengd voor een beperkte periode. In de aanloop naar de omvorming van ProRail tot zelfstandig bestuursorgaan (zbo) zal hij plaats maken voor een opvolger.
19-03-2019
Minister-president stelt vlaginstructie vast vanwege aanslag in Utrecht
In verband met de aanslag in Utrecht op maandag 18 maart en de slachtoffers die hierdoor zijn te betreuren, heeft minister-president Rutte een vlaginstructie vastgesteld.
18-03-2019
Reactie Rutte en Grapperhaus op schietpartij in Utrecht
Minister-president Rutte en minister Grapperhaus hebben eerder vanavond een tweede verklaring gegeven naar aanleiding van de schietpartij in Utrecht.
18-03-2019