Vogelgriep vastgesteld bij pluimveebedrijf in Oldekerk
In Oldekerk (provincie Groningen) is op zondag 25 februari 2018 bij een bedrijf met pluimvee vogelgriep van het type H5 vastgesteld. Het gaat waarschijnlijk om een hoogpathogene variant van de vogelgriep. Om verspreiding van het virus te voorkomen, wordt het bedrijf geruimd. In totaal gaat het om circa 36.000 vogels. In een straal van 1 kilometer rond het bedrijf liggen geen andere bedrijven.  De ruimingen worden uitgevoerd door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA).
25-02-2018
Knottnerus voorzitter adviescommissie wietteeltexperiment
Prof. dr. J.A. (André) Knottnerus wordt de voorzitter van de onafhankelijke adviescommissie ‘Experiment gesloten coffeeshopketen’. Dit hebben minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid en minister Bruins voor Medische Zorg vrijdag gemeld in een brief aan de Tweede Kamer.
Benoeming Adviesraad Internationale Vraagstukken
De ministerraad heeft er op voorstel van minister Kaag van Buitenlandse Zaken mee ingestemd prof. dr. L.J. (Luuk) van Middelaar voor te dragen voor benoeming tot lid van de Adviesraad Internationale Vraagstukken (AIV).  De heer Van Middelaar volgt prof. dr. A. (Fred) van Staden op als voorzitter van de Commissie Europese Integratie. De benoeming gaat in op 1 april 2018 en geldt voor een periode van vier jaar (2018-2022).
Benoeming president Gerechtshof Den Haag
Mevrouw mr. M.W. (Marieke) Koek wordt de nieuwe president van het Gerechtshof Den Haag. De ministerraad heeft op voorstel van minister Dekker voor Rechtsbescherming besloten haar voor te dragen voor benoeming. De benoeming gaat in per 1 mei 2018.
Benoeming hoofdofficier van justitie Amsterdam
Mevrouw mr. N.G. (Nicole) Zandee wordt de nieuwe hoofdofficier van justitie bij het arrondissementsparket Amsterdam. De ministerraad heeft besloten haar voor te dragen voor benoeming op voorstel van minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid. De benoeming gaat in per 1 april 2018.