Op deze pagina wordt regelmatig een bedrijf voorgesteld.
Nu:
Simone Beijer
Al 3 jaar Simone Beijer Uitvaartzorg

Op 1 november is het alweer 3 jaar geleden dat Simone Beijer een bedrijf startte als uitvaartonderneemster. Een grote en toen nog spannende stap, maar inmiddels de beste stap die ze ooit had kunnen zetten, vindt ze zelf.
“Ik wist al heel lang dat ik ooit iets in de uitvaarten zou willen gaan doen, maar hoe of wat precies was me toen niet duidelijk. Inmiddels bestaat het bedrijf bijna 3 jaar en is gebleken dat het een enorm goede keuze is geweest.”

Simone begon alleen, maar heeft inmiddels 5 dames op de loonlijst, die haar assisteren met nagenoeg alle werkzaamheden. Ook haar dochters werken regelmatig mee in het bedrijf en haar man Geurt is 1 dag per 2 weken vrij van zijn werk om mee te werken achter de schermen.
Met de speciaal ingerichte rouwbus verzorgt Simone zelf het vervoer van de overledene, vanaf bijvoorbeeld het ziekenhuis of hospice naar huis of aula. En in de opslag staat werkelijk alles op voorraad, van kisten, koelingen tot cateringmateriaal.

“Dat ik dit werk wilde doen is voortgekomen uit een verlangen om er voor mensen te kunnen zijn, juist op het moment waarop ze het hardst hulp nodig hebben. Ik had zelf het idee dat ik er voor gemaakt ben en dat horen we ook vaak terug. We zijn van de persoonlijke benadering en ontzorgen mensen letterlijk. Zij bepalen hoe de uitvaart wordt en wij voeren uit wat zij willen. En soms zijn dat bijzondere dingen. Maar altijd passend bij degene die is overleden.”

Kinderboekje
Simone schreef een kinderverhaal en liet de Renswoudse Henny Blaauwendraat daar de (prachtige) tekeningen bij maken. Zo ontstond het kinderkleurboekje met de titel: ‘Als iemand is overleden’. Zowel ouders als kinderen zijn blij met dit boekje, dat uitlegt wat er allemaal gaat gebeuren in de tijd van overlijden tot aan de uitvaart.

Laatste wensenboekje
Ook is er een laatste wensenboekje beschikbaar voor mensen die wensen omtrent hun uitvaart op papier willen zetten. Deze (gratis) boekjes worden veel aangevraagd. Soms is iemand ziek, soms nog helemaal niet, maar wil men op deze manier zorgen voor de nabestaanden. Zodat wanneer er iets zou gebeuren, vast ligt wat de wensen zijn en wat er geregeld moet worden.

Op de vraag of er toekomstplannen zijn, glimlacht Simone: “Ja, die zijn er zeker, er komt uitbreiding, maar hoe blijft nog heel even geheim. Voor nu ben ik vooral dankbaar voor het feit dat we dit werk mogen en kunnen doen en dat mensen vertrouwen in ons hebben.”

Simone is bereikbaar via
www.uitvaartzorgsimonebeijer.nl <http://www.uitvaartzorgsimonebeijer.nl> of 0318-574424

Voor en door ondernemers
Ondernemersvereniging Renswoude